Onze school
Onze visie
’De Schatkamer is een school waar kinderen, leerkrachten, ouders en directie met elkaar samenwerken. Het is hierbij belangrijk dat kinderen de vrijheid krijgen om zelf keuzes te maken en hun eigen pad te bewandelen. Op deze manier kunnen zij zich optimaal ontwikkelen. De kinderen zijn (mede) eigenaar van hun eigen leerproces. De leerkracht heeft hierbij een coachende rol. Om een kind te kunnen laten ontwikkelen is het van belang dat er effectief wordt gewerkt om doelen te kunnen behalen. Doelgericht werken valt en staat met zelfstandigheid, samenwerken en reflecteren met elkaar.’’

Zo leer ik
Binnen een Daltonschool leer ik samen te werken met mijn klasgenoten en leerkrachten. De leerkracht kijkt naar mijn onderwijsbehoeften en met elkaar werken we gericht aan de doelen. Hierbij ben ik (mede) verantwoordelijk voor mijn ontwikkelingsproces. De leerkracht heeft hierbij een coachende rol. Daarnaast ontwikkel ik mijn zelfstandigheid en reflectievermogen.

Sociaal-emotionele ontwikkeling
Bij ons op De Schatkamer vinden we het belangrijk dat kinderen zich ook sociaal en emotioneel kunnen ontwikkelen. We bieden een veilige en ondersteunende omgeving waarin kinderen leren omgaan met emoties, zelfvertrouwen opbouwen en sterke sociale vaardigheden ontwikkelen.
Bij ons krijgt ieder kind de ruimte om te groeien op zijn of haar eigen manier, met aandacht voor zowel de cognitieve als de sociaal-emotionele ontwikkeling. Zo zorgen we ervoor dat kinderen zich optimaal kunnen voorbereiden op de toekomst!

Onderwijsaanbod op De Schatkamer
Bij ons op De Schatkamer geloven we dat ieder kind uniek is en zijn of haar eigen manier van leren heeft. Daarom bieden wij een breed en flexibel onderwijsaanbod waarin ruimte is voor de persoonlijke ontwikkeling van elk kind. Wij ondersteunen onze kinderen op verschillende gebieden:
Begeleiding bij het leren
Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij de lesstof, bieden we gerichte begeleiding. Dit gebeurt zowel individueel als in kleine groepen, zodat elk kind op zijn of haar eigen tempo kan leren en zich verder kan ontwikkelen.
Uitdaginggerichte kinderen
We bieden ook uitdaging voor kinderen die extra verdieping nodig hebben. Door middel van verrijkingsopdrachten en projecten kunnen zij hun nieuwsgierigheid verder ontwikkelen en het maximale uit hun talenten halen.

De opbrengst, dat ben ik!
Om de leerontwikkeling van de kinderen goed te kunnen volgen, gebruiken we het IEP leerlingvolgsysteem. Naast de methodetoetsen volgt de IEP het kind op alle vakgebieden, maar ook op welbevinden en leerstijl. Zo krijgen we een compleet beeld van het ontwikkelingsproces van het kind. Hierdoor kunnen we inspelen op de persoonlijke onderwijsbehoeften van het kind.
Ieder jaar zijn er drie ontwikkelgesprekken met ouders, leerkracht en kind. Tijdens de ontwikkelgesprekken worden de bovenstaande onderdelen besproken door en met het kind. De kinderen worden zich bewust van hun eigen leerproces en leren hiervoor verantwoordelijkheid te dragen.
Op De Schatkamer heeft ieder kind een eigen portfolio. Dit portfolio wordt gedurende de gehele basisschoolperiode, (aan)gevuld met schoolresultaten, activiteiten, maar bovenal persoonlijke successen. Zo ontstaat er een mooie map waarin het kind kan terugkijken op zijn/haar schoolperiode.

Groeien in talenten
We kijken naar de unieke sterke kanten van elk kind en geven het de kans om deze verder te ontwikkelen. Of het nu gaat om kunst, muziek, sport of andere interesses, wij bieden kinderen de ruimte om hun talenten te ontdekken en te ontplooien.
